REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
1. rok ???? Veleslavná rekonstrukce hlavního tahu - nový asfalt, nové chodníky, kruhový objezd. Žádné cyklostezky.
2. Asi o rok/dva později - (neověřený drb) nějaký dobrák v teplárně otočil, či neotočil správnou, či nesprávnou uzávěru parovodu, který se tak na několika místech potrhal a silnice a chodíky se kopaly znova. Člověka napadne, že to snad někdo udělal schválně, aby měli stavbaři a montéři kšeft. Na cyklostezku se zase zapomnělo.
3. Asi o rok/dva později - stavba Kauflandu - likvidace chodníků, zeleně, tuny asfaltu na parkoviště, zase žádné řešení pro cyklisty.
4. Letos - výměna (nedávno opraveného) parovodu za rozvod horké vody. To už tenkrát v ČEZu nevěděli, že parovod v našem městě nemá smysl? U Kauflandu zmizela čerstvě zasazená zeleň. Rozkopáno od teplárny až k autobusáku a posprejované chodníky (barevné křiklavé spreje jsou nyní u všech, kdož se chystají kopat do chodníku v módě) skoro po celém městě.
Tak co, zalepí se ďoury po staveništi jako vždy? Vytvoří se jen nové švy v asfaltu a zámková dlažba už poněkolikáté zadlážní do chodníku? Nebo se podaří vytvořit i prostor pro ty, co by do práce a z práce rádi jezdili na kole, ale v současné situaci, kdy se naše hlavní třída několikrát denně mění v pražskou magistrálu, se bojí.
Prostoru na souběžnou cyklostezku (pruh pro cyklisty) po obou stranách silnice je většinou dost a náklady na ni jsou podle mne v promilích k nákladům na nynější opakované stavební práce. No a kdyby i jen 20% lidí, kteří nyní jezdí autem, jezdilo na kole, to by se to zde uvolnilo.
V podstatě každé město v Holandsku, či Švýcarsku toto řeší naprosto automaticky, najdou se už ale i česká města, která toto chápou nikoliv jen jako projektovou komplikaci a vyšší nároky na rozpočet akce, ale jako nutnost.
Například zde: http://www.plzenskonakole.cz/cz/slovanske-cyklostezky-zvitezily-v-soutez...
Vaše komentáře |